måndag 5 oktober 2009

En lugn & trevlig helg!

Vi har haft det mysigt o lungt i helgen! Härligt!

Fredagen var Lillbus o jag själva eftersom Charliepappan jobbade. Så vi hade mysigt med jordgubbsglass till efterrätt efter middagen och sen bara lek, bus och mys. Såklart tittade vi lite på Pettson & Findus på film oxå....
Katten & gubben är en stor favorit hos Charlie (och mamman ;))
Dock försöker jag begränsa hans filmtittande så han får bara se 30 min åt gången högst varannan dag. Ibland kommer han inte ens på att han vill se på film heller - så det är skönt.
Jag läser mycket hellre en bok för honom och det älskar han, så det brukar jag försöka styra över honom till.
Annars är det roligt att laga mat på spisen och bjuda på kaffe, just nu.....eller att mamma el pappa ska vara häst så Charlie kan rida på ryggen - gör ont i knäna efter en stund....


I lördags var vi ute på fm i höstrusket, för att sen på em åka till Vätö och vara med på lille Adrians dop.
Fint dop och en trevlig sammankomst med underbart god mat, tack familjen Fixelius!
Igår söndag trotsade vi höstrusket med regn o blåst igen o gav oss ut för att leka lite. Charlie åkte lite rutschkana och sen lekte vi kurragömma i skogen.

1 kommentar:

Linda sa...

så stor han blir! Lika gullig som alltid dock:)