torsdag 15 oktober 2009

Bamses tuggummin för hela slanten

Igår var vi in till Apoteket när jag hämtat Lillbus, han frågade om han fick stå o kolla i fönstret på bilar när jag letade efter tandtråd o handkräm bla. Men precis vid fönstret fanns oxå en stor korg med tugummipaket, han känner igen den asken eftersom jag brukar ha en sån hemma.
"Där mamma, vill ha"
Ja ok vi kan köpa tugummi det är ju ok att tugga på, så jag köper en ask med Bamses sockerfria tuggummi till honom.
Han vill ha asken _på_en_gång...jag får knappt betala den.
Han vägrar sen att släppa den, o tar ett nytt tuggummi var femte meter vi går.
Men han har lärt sig att bara tugga och sväljer inte tuggummit iaf. Alltid nåt.
Vi blir lite osams *viss underdrift, Lillbus blir tokarg* sen när jag bänder ur Bamseasken ur hans stenhårda grepp.

Hittade en utmaning som jag hakar på! Skoj!
Nån mer som är på?

http://bomullshuve.wordpress.com/2009/10/13/utmaningen-2/

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att du hänger med i utmaningen!