tisdag 9 december 2008

Mammighet...vad göra??

Sedan en tid tillbaks är Charlie så himla mammig o det e såååå jobbigt emellanåt. Tex när vi varje vecka går o simmar med honom så brukar vi bada varannan gång eftersom det är mkt smidigare efteråt då när en kan ta Charlie på en gång efter dusch osv, men om Charliepappan o han badar så kan jag inte ens visa mig vid bassängen för då ska han bara till mig o vill inte göra ett dugg i vattnet mer än att gnälla o peka på mig....så jag får stå skymd bakom en pelare, ehh hur skoj e det liksom?
Då går det bra efter en stund för det e inget fel med att vara m pappa - tvärtom de har superskoj ihop - men bara om jag inte syns...
Så här var han inte förut....förmodligen hänger det ihop med att han börjat på dagis (?) o att jag jobbar nu...(?) men har nån en bra idé på hur vi botar detta, för det är jobbigt!

Samma sak varje dag när jag kommer hem fr jobbet, Charliepappan och Charlie e oftast hemma redan då och han har varit världens gladaste o inte ett dugg gnällig, men när jag kommer hem börjas det med att dra mig byxorna o bli "arg", ledsen o gnällig om inte han får vara uppe i min famn förstås.....jeeezzzzus...det blir oftast bättre när vi väl ätit middag, men man måste ju laga den oxå....och jag/vi har provat det mesta: att låta honom vara på golvet o gnälla/gråta/skrika vilket resulterar i en snorig, trött o rasande Charlie, försöka sysselsätta honom med leksaker etc, tagit upp honom och försökt laga mat med honom i famnen, Charliepappan gör sitt bästa han med....men han tycker C är lite löjlig eftersom han inte alls e så gnällig när de e själva!

Men varför har han blivit så här jobbig...eeehh suck!

Imorse var han riktigt mammig o skulle prompt inte vara mer än en meter ifrån mig....jag gick upp för att borsta tänderna o han var kvar nere m pappa = han står o tokgråter vid grinden tills jag kommer ner.......

Inga kommentarer: