tisdag 18 november 2008

Uppföljningssamtal Charlie

Japp igår kväll var jag på samtal på Charlies förskola, med en av fröknarna.
Hon började med att berätta lite för mig vad de har för uppfattning och hur han beter sig på dagarna:

Charlie är en trygg liten kille, men när man är ute är han gärna helst i närheten av en vuxen, men det går bra med vilken vuxen som helst dock.
Han leker helst och som mest inne (?) (här hemma är det tvärtom) på dagarna och man hittar honom oftast pillande på leksaksspisen el flanerande/babblande runt i korridoren mot dockrummet/utklädningsrummet, där han går runt o snackar o inspeketerar alla fina saker.

Han hittar sin egen plats på vilan själv ( I´m impressed) iofs har jag lagt dit hans egna kudde o hans "tiger" men iaf!!
Han snackar ofta en massa babbel innan han somnar - men somnar sen in själv. Duktig kille! :)

Han visar tydligt med att peka o "ropa" vid matbordet vad han vill ha....te x mera majs/mjölk osv han kommunicerar mkt bra för sin ålder tydligen....han äter bra - oftast med händerna men ibland tar han hjälp av skeden el gaffeln :)

....han är däremot lite rädd för en kille på dagis.......och JA fröken sa vem det var som bitit Charlie-boy (jag frågde inte ens) och JA det var pojken jag misstänkte...han har även bitit en annan kille på dagis....en psykolog var inkopplad iaf. Hoppas det löser sig o att bitpojken ska sluta, för jag vill inte att C ska vara rädd för nån...Ja o sen e Charlie på dagis 4 dgr/ v mellan 8-13 el 9-13 o har bara gått 1,5 mån så det var inte så mkt ifyllt i hans portfolio-pärm. Där allt han gjort/lärt sig osv fylls i o dokumenteras med text o bild/kort - den ska bli skoj att titta i sen framöver!

1 kommentar:

Linda sa...

låter ju som om det går jättebra! vad skönt att slippa oroa sig för att han inte skulle trivas där eller så!