söndag 23 november 2008

Insnöad

God damn vad det vräker ner snö, vi har inte skaffat oss nån snöskyffel än och det e ngt jag verkligen skulle behöva idag....jag kom knappt ut till tidningen i brevlådan imorse!

Vi var in till stan igår o fikade med Hanna o Linda, jag o Charlie....mysigt!
Mindre mysigt var det på vägen hem då det fullkomligen vräkte ner snö, och det var inte plogat på hela dagen = asjobbigt att dra barnvagn.
Det gick inte att gå på trottoaren, no way.
Det gick inte att dra vagnen som vanligt alls. Jag fick dra den baklänges.
Eftersom jag hade en trött o otålig kille i vagnen som annars fick all snö på sig.
Tydligen var han arg och irriterad ändå.
De mörkblå, varma fina Po.P-vantarna offrades på vägen av Charlie. SUCK
Det upptäcktes väl hemma, blöt, trött o hungrig.
Jag gick inte tillbaka ut i ovädret.

1 kommentar:

Linda sa...

men hjälp!! har ni så mycket snö!!
Synd på de fina vantarna.. man borde väl ha sådana som sitter fast i ett snöre, jag har köpt sådana men klippt av snöret, bara i vägen iaf i Dantes ålder.