onsdag 8 oktober 2008

Charlie är ett hjortron nu

Charlie & pappa simmar

Just i denna stund är Charlie ensam på dagis, han går på en avdelning som heter Hjortron! Så nu e han ett litet hjortron vår fina Charlie... ja han e inte ensam helt förstås men jag o Thomas e hemma o Charlie e på dagis....vi är nu inne på andra veckans inskolning och idag så testar vi alltså att lämna C efter vilan, kanske lite tokigt eftersom han somnade o vi inte så hejdå men jag tror det ska gå bra ändå när han vaknar. *håller tummen* Vi ska gå tillbaks till kl 15 igen.



Personalen på Charlies förskola e helt suveräna, det känns super! Jag har stort förtroende för de alla fyra, de är kanon! Hittills har jag varit med Charlie alla dagarna o det har gått finfint, t om har vår lilleman testat att äta helt själv (!!!) japp för det gör man på dagis...det går sådär....men med lite övning kanske skeden tillslut träffar munnen. Jag tror det svåraste för fröknarna blir att natta Charlie efter maten..det e nästan omöjligt att få honom att ligga still...jag har legat bredvid o tjyvhållt honom o tillslut e han så trött av allt motstånd så han somnar. Stackars de andra barnen inne i vilorummet där C ligger....som försöker slappna av o sova....

Idag var det även dax för första dagisfotograferingen, hmmm det e svååååårt att sitta still på en pall.....

Men det blev en bra bild tillslut tror jag, hoppas det, så skoj att spara första dagisfotot ju!

Gruppbilden tror jag blev kanonbra, den togs utomhus i vackert morgonsolsken med färgsprakande buskar i bakgrunden!

Ikväll e det dax för sim igen oxå! Charlie har blivit en sjöhäst o är superduktig på att hoppa från kanten!

2 kommentarer:

Linda sa...

Vad spännande! Gud skönt att det går bra för honom!!

Anonym sa...

Visst är det kul med babysim, vi har precis börjat öva på att hoppa i från en grej i vattnet. Men Tuva vägrar sitta, hon är stel som en pinne och vill stå på mattan. Haha!

Tack för kommentaren på min blogg. Såna kommentarer gör min dag. :-)