måndag 20 oktober 2008

Ögoninfektion

Charlie första "riktiga" dagisvecka blev kort.....jag hämtade honom i onsdags och fick hem en liten kille med kletiga ögon.....ögoninfektion...hmm suck. Så får vi se hur länge dagissejouren blir denna gång! Positiva jag....
Jag gick med Charlie till vårdcentralen på en gång efter jag hämtat honom, fick komma in till bvc på en akuttid...jo då, det var ögoninfektion men den varianten som orsakas av bakterier...o den behandlas inte. (>Endast virusvarianten behandlas med salva el dyl...)
Så Charlieboy blev hemma torsdag & fredag, båda ögonen är fina o rena nu efter helgen så imorse var det dagisdax igen. Lillskrutt blev superledsen när jag lämnade över honom till goa Emelie imorse...ååå det svider i mammahjärtat att gå iväg då! Ah ja tror han lugnar sig rätt fort (hoppas hoppas) håller en tumme för att han ska äta ordentligt o även sova en timme minst där idag. Det har varit lite si o så med ätandet sista veckan.....men han äter väl om han e hungirg. Igår till middag tyckte Charlie att det var godast att bara äta jasminris......
F ö sitter jag på jobbet o har det bra, jag tror mig komma ihåg det mesta..kommer t om ihåg hur vårt datasystem funkar - det ni!

Inga kommentarer: