måndag 13 oktober 2008

Konstiga & äckliga saker

Här sitter jag nu ensam hemma....en konstig känsla..e ju van att ha lillprinsen runt benen o härja! Men han e på dagis...fortfarande inskolning i två dgr till o sen på onsdag ska JAG jobba.....hmm ännu mer konstigt! Charlie var själv (utan mig o T) på dagis förra veckan både tor och fre mellan 9-15!!! Det känns som lååånga dgr för vår lille kille men så ser inskolningsdagarna ut, o det e väl kanske bra att komma i in i gruppen o lära känna alla o känna sig trygg på ett bra sätt. Han hade skött sig exemplariskt fick vi höra, ätit ordentligt med mat och mellis samt somnat in på fem min o sovit en timme! Jisses alltså, helt otroligt! Hoppas att det ska gå lika fint idag trots att det varit helg nu.

Lillskrutt e lite hostig på nätterna tyvärr, hostar o sväljer hostar o sväljer ja ni fattar tillslut funkar det inte när man ligger o då kräks man....mmm fy.... i lördags natt vaknade jag av att Charlie hostade o hostade, jag försökte somna om eftersom han sov - trots hostan, men sen hörde jag ett slaskigt ljud o o tände lampan....Charlie hostade o kräktes upp middagen i sängen...uuuuÄÄääähhh! (Han låg bredvid mig, hade tagit in honom till oss nån timme innan då han var ledsen)
Ja fy alltså för att sanera lakan o täcken osv mitt i natten....med en trött/ledsen/kräkig Charlie på armen...(Thomas jobbade tyvärr). Han hostade lite inatt oxå o fick upp lite...spaghetti....på kudden...

Han hostar däremot nästan inte alls dagtid tack o lov, så jag tror o hoppas han e pigg på dagis idag.....annars hör de av sig....köpte Bisolvon på väg hem fr dagis att ge honom i em när jag hämtat honom.....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har Si Vis Amari Ama intatuerat på under-armen :)

Charlies mamma sa...

Ah låter fint, vi har det ingraverat i våra ringar!

Alex sa...

har undrat vad det betyder, och Google hade svaret ;) Jättefint både på arm och i ring.

Charlies mamma sa...

Ja visst e det fint....
"Vill du älskas, älska"

Skoj att du kikar in Alex :) jag e ju en flitig läsare inne hos dig!