onsdag 3 juni 2009

Svullet öga

Charlie slog i sitt ögonlock i lördags när vi var på kalas.
Han sneddade lite för tidigt i en kurva förbi en utemöbel och slog i ögat/ögonlocket.
Det blev en ordentlig repa på ögonlocket och efter nån dag en stor sårskorpa som han tappade igår på vilan på dagis.
Men imorse när jag kom in till Lillbus var han toksvullen på det ögonlocket o även under ögat, han ser ut som en liten boxare min prins.
Strange or what?
Han har flera myggbett i ansiktet, jag tänker om det är nån reaktion på många myggbett i orådet som orsakat svullnaden. (?)
Jag informerade fröknarna imorse på dagis så de kan obeservera honom lite xtra och om det blir värre.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Låter inte bra, kanske du skulle rådgöra med vårdcentalen..

Om inte hoppas det blir bättre.Kram Syster Yster

Linda sa...

Aj då... vilka skumma grejjer barn får alltså! Utslag som ploppar upp, svullnader som kommer, feber helt plötsligt som försvinner lika fort.. Jag fattar ingenting.

Charlies mamma sa...

Syster: ja jag tänkte så imorse att jag skulle ringa vc, men å andra sidan vet man ju vad de säger...avvakta o hör av dig om det blir värre....så jag avvaktar tills i em när jag träffar lillbus igen. Puss

Linda: Eller hur?? Strange!
Hur e det med Dantes feber?

Linda sa...

Febern kommer och går... jag säger det igen, jag fattar ingenting.