måndag 8 juni 2009

Helgen som gick....Nationaldag & namnsdag

I lördags firade vi nationaldag och Charlies namnsdag hemma, eftersom Charlie som namn inte förekommer i kalendern har vi valt att fira när det är Gustaf istället, vår lille prins heter John Gustaf Charlie!
Valle var med o firade med oss såklart!
Plötsligt säger Charlie "bajs" och fnyser på näsan åt Valle..."jaha har Valle bajsat" frågade jag, "Jaaaa, blöja!" svarade Charlie, så Valle fick låna en blöja..... Annars har Valle varit med och åkt Bobbycar, målat med fingerfärg & så fick han åka tåg med mig och Charlie till Uppl Väsby igår. Vi var och hälsade på min kompis Anna och hennes barn, Rasmus & Isabell. Vi stannade hela dagen och hade superskoj och mysigt. Vi fikade på hembakta bullar och muffins..aaahh så gott! Tack för en härlig dag familjen Norberg!

Igår kom på Charlie på att man kan sätta ihop olika ord, han sa, för första gg, igår när vi kom hem "Min mamma" och tittade på mig "Min pappa" och tittade på Thomas....sötnosen....när vi stängt hans sovrumsdörr efter nattningen hördes det bakom dörren en liten stund..."Min pappa, min mamma, min pappa" osv..... :)

1 kommentar:

Linda sa...

Åh hjälp vad gulligt!