onsdag 10 juni 2009

Regn & cyklande

Jag tror tammetusan det var både varmare och finare väder i april än vad det är nu i juni.....!!!?? Eller vad tror ni?

Jag har fram tills nu åkt en "direktbuss" från landet till mitt jobb hela hösten och våren, men denna buss går ej under sommarperioden.
Därför måste jag nu åka tåget istället.
Tåget går inte utanför dagis som bussen gör.
....så det blir att cykla till tåget från dagis.
Tåget stannar inne i Uppsala.
Jag jobbar en bit utanför centrum.
Så det blir att cykla även här inne i Uppsala.
Det har öst ner hela dagen, dvs jag o Lillbus fick cykla i hällregn till dagis och sen fick jag fortsätta på min nästa cykeltur i ännu intensivare regn och motvind....plus att det är uppförsbacke på vägen till jobbet.

....det enda positiva i denna kråksång är att fläsket får sig en omgång varje dag!

1 kommentar:

Linda sa...

Ahhh typiskt att det är uppförsbacke till jobbet. När man ska hem är det ju inte lika noga liksom, men det är ju inte så himla kul att komma till jobbet helt svettig..
Men, gött att du är positiv:)