måndag 2 mars 2009

Galet jobbigt med en 1,5 åring ibland

Igår hade vi fullt hus hela dagen, vid 10 kom Charlies farmor & farfar samt T´s båda tjejer. Vi lekte o svärfar rörmokaren bytte ut vår köksblandare till en superfin ny (som legat sen vi köpte huset) sen lunch och efter det fikade vi på tårta o en massa annat gott, vi firade Emma-Lousie som fyller hela 12 år på imorgon!! Grattis stumpan!

Sen ringde syster yster & co som satt i bilen på väg hem från fjällen, de ville titta förbi om de fick, ja självklart fick de det! Ååå vad skoj att få kramas med Wilma, Charlies lillkusin som e endast 17 dgr yngre än Charlie, Isa var me oxå! Puss på er alla o tack för att ni kom förbi på spontanbesök!
Charlie och Wilma röjde runt med alla leksaker o hade allmänt skoj. Wilma e grym på att prata btw, shit vad många ord hon kan! Impressed, jag som tycker C kan många.....

Jag fick premiärklippa Wilma, hon satt så fint och undrade nog vad det var som jag killade runt i nacken på henne med....det slitna babyhåret försvann o lockarna i nacken tyvärr...men det växer ju ut igen.
Charle vägrade äta middag...det var i samma sväng som det serverades fika till sällskap nr 2, så han ville ha en kaka istället...*suck* Det i kombination med all lek o bus (tror jag) gjorde nog att natten blev hemsk.........

ZZZZZZZzzzzz

Charlie somnar in så fint vid 19 men vaknar vid 22 och e svår att handskas med *läs arg* han är vaken mellan 22- 23 och sen melllan 00.30 och ca03.45!!!!!!! Jisses vad less jag var....han var bara tokledsen när vi låg ner i sängen ingenting hjälpte. Jag satt me honom , vyssjade, sjöng, var tyst, var uppe o gick osv osv....SKRIK!!!! Ah han kanske e hungrig, eftersom han ätit så uselt....?

Jag var ner o fixade välling vid 02 o den dracks upp men inte somnade han om inte...nope, jag gick o la mig på soffan med honom vid 3rycket...han sov en timme där (o jag med) sen blev det väl varmt o han skulle böka runt = vi får inte plats i soffan , så jag beslutar mig för att vi ska tillbaks till sängen...GALLSKRIK arg o ledsen kille...GAaaswch, vad gör man??? Tillslut somnade vi väl in vid 4snåret..(??).skulle jag tro...

Mysigt att klockan ringde 06.15.

Jag har huvudvärk idag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh... de där nätterna. Man blir ju bra matt!

Linda sa...

Åh fy fasen.. stackars dig som skulle upp till jobbet dessutom..