onsdag 16 april 2008

Nya smaker

Jag fick en blender/mixer i julkapp för att kunna göra min egen mat till lille bus och det funkade verkligen super, både att maten blev bra, det var enkelt samt att Charlie älskade all mat jag gjorde! Det tråkiga i kråksången är att blendern helt plötsligt inte funkar sedan nån månad tillbaks......lampan lyser - but no more! Syster kollar upp om vi kan trolla fram en ny *håll tummen*
Så vi har botaniserat bland barnmatsburkarna i affären senaste tiden, men vår affär här på landet har inte direkt så mycket till fantasi, alltid samma smaker på 6 mån-burkarna. Så döm om min förvåning när jag igår hittade "gräddstuvad pyttipanna", "mild thaigryta", "kycklinggryta med couscous o tomatsalsa"...ahhh låter så mycket skojigare för Charlie än "biff strogangoff" och "slottspuré" som han ätit var och varannan dag. Thaigrytan var en succé och både jag och T smakade - den var riktigt god!

Inga kommentarer: