torsdag 6 december 2007

Mysiga dagar

Vi har haft två supermysiga dagar här hemma, syster min och Charlies lilla kusin Wilma har varit här och förgyllt vår vardag! TACK FÖR DET!
Vi har gjort massssssor av julgodis....
Vi stod i köket i princip hela dagen i går...pust o stånk, men det är det värt o dessutom så mycket roligare när man är två som hjälps åt. Vi fick ihop:
  • Knäck med mandel
  • Mjölkfri knäck

  • Ischoklad med polkagrisar

  • Hasselnötsfudge

  • Chokladkola
  • Müslisplitt

  • "Tvärtom-kyssar"
Smarrigt julgodis

Charlie har idag fått sin 3mån-vaccin spruta i låret, det gick jättebra och hittills är han inte gnällig, dock har han fått Alvedon i förebyggande syfte. Han väger nu 6030 gr och är 59 cm lång, 3 mån o 1 dag gammal, och följer sin medelkurva! BVC-tanten tyckte Charlie var en stark kille som "pratade" mycket och då pratade han inte speciellt mycket när vi var där, hon skulle bara höra honom en snackig dag...
Igår fick Charlie mat från sin pappa för första gången! Men det var bröstmjölk från mamma ändå såklart, jag hade lyckats pumpa ur 1 dl ca som Charlie så glatt mottog från sin far, skoj!!!

Charlies första måltid ur flaska

2 kommentarer:

Linda sa...

Herregud vad julgodis!! Fy fasen vad gott! jag har gjort en bråkdel av det där, så nu vill det till att hålla tassarna borta fram till jul. Fast jag ska ändå göra en omgång till så.. ;-))

Anonym sa...

Ja tack för senast. Det var verkligen trevligt! Jag har gömt godiset så att det ska finnas något kvar till jul.Syster Susanne