söndag 9 december 2007

Andra advent

Andra ljuset är tänt och dopparedagen närmar sig med stormsteg, jag tyckte därför att även bloggen skulle få sig lite julfint i layouten....så vad tycks?

Helgen har snart hunnit till ända, igår var vi till biblioteket jag och barnen, sen hade vi mest mys hemma. Idag har vi varit på julmarknad i Wattholma (*japp det ska vara W för det står det på skyltarna om julmarknaden...*) det var väl ingen höjdare kanske. Förutom att jag gärna går på julmarknad när det är lite mörkare ute, så alla fina marschaller och eldar syns och sprider stämning, den här började redan klockan 10. Sen bidrar inte vädret just nu till nån stämningshöjare heller... plus detta var det bara några enstaka små knallar och mest en massa onödigt krafs. Konstigt nog så köpte vi ändå två julklappar (?!?!) och tjejerna fick rida på en ponny så det får väl anses som en lyckad dag i alla fall.

Grattis ANNA på namnsdagen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt med julstämning på bloggen när det inte är det utomhus! Wilma,Lovisa,Anna tackar för gratulationerna på namnsdagen.
Vi har idag besökt Drottningholms julmarknad-trevligt. Blev inspirerad till långpromenad efter att vi gått med er, så vi gick till Drottningholm och hem(med undantag att vi åkte 12.an till Nockeby på dit vägen)inte illa.
Kram syster

Charlies mamma sa...

Oj det var en imponerande promenad, hur långt är det egentligen? Vi har inte gått alls i helgen, tjejerna är ju inte så pigga på långpromenader, tyvärr vi får ta igen det i veckan. Ja det var menat som grattis till alla mina "Annor" inklusive min lilla systerdotter!
Kram lillasyster