måndag 3 september 2007

Längtan





Hur fördriver man tiden när man bara går och längtar...det är en jobbig, konstig, låååång, krävande väntan & längtan att gå över tiden med en bebismage.....trodde ju i mitt stilla sinne att jag nog skulle passera bf datum, eftersom man oftast som förstagångsföderska gör det, men jag hade kanske kalkylerat med 3-4 dgr....inte mer än så. Så nu när plusdag 11 snart har passerat så börjar jag bli sjukligt nyfiken på livet inne i mig....mitt tålamod har nått sin topp!
Vem är filuren som lever om som en boxare vareviga dag, som bökar o knökar runt fastän det inte kan finnas mer än ynka millimetrar att röra sig på? Vem är h*n lik till utseende, är humöret likadant även utanför magen...dvs full fart och väldigt bestämd? ÅÅååå vad jag vill att bebis snart fattar vinken om övertidsdebitering och bryter sig ut.....
Innerst inne var vi ju inställda på att få en augustibebis, så nu försöker jag inse på riktigt att bebis kommer fira födelsedag i september istället....det låter så väldigt mkt mer höstlikt än augusti....jaja oväsentligt egentligen bara vårt lill* skruttis kommer nån gång.....
Mamma & pappa längtar efter dig!


Inga kommentarer: