torsdag 28 maj 2009

Duktig Charlieboy

Vi övar på pottan, som jag skrivit om förr, varje kväll innan bad el dusch och numer även direkt efter badet, eftersom det alltid kommer en pöl nånstans på golvet annars....Så igår sa jag till Charlie att han skulle sätta sig på pottan när han var torkad efter badet.
-Jaaaa! sa han
Det kom kiss i två omgångar, han vill att man ska tömma pottan emellan varje gång *viktigt enl Charlie*
Så då tyckte jag det var färdigt på pottan och bad honom komma med mig för att fixa pyjamas o blöja etc....men då går Charlie o sätter sig igen på pottan. Ja ja jag fixar lite o plockar undan leksaker o dyl under tiden han sitter där. När jag kommer in i badrummet igen sitter min lillskrutt o klämmer för glatta livet. Jajamän en redig bajskorv har han fixat oxå! Så stolt han blev! "Baaajjjkkååvv!!" "Dääär!"
Så nu e det andra gången han fixar nummer två på pottan, det tycker jag e strongt gjort när man e 21 månader!

1 kommentar:

Linda sa...

Men hejja Charlie! Vilken duktig kille!